Sabtu, 15 Oktober 2016

RINDU SYAWARMA MAHALLAH RUQAIYYAH

Assalamualaikum,

Korang nak tau tak, benda paling best kat uia ialah makanan nya..heaven..tapi untuk student yang tak duit macam aku ni..simpan duit untuk menikmati sume makanan sedap1 tu..

berikut aku senaraikan benda paling best nak try makan kt UIA even aku ni tak der la fanatik sangat dengan makanan..huhu

1- MAHALLAH RUQAIYYAH- ada SYAWARMA PLATE (RM8) , SANDWICH (RM5 tahun 2015), FALAFEL (RM5),

2- MAHALLAH AMINAH tapi dah pindah kat SALAHUDDIN- JUS MANGO (RM2.50 tahun 2015), JUS HONEY DEW, BURGER (memalam klu lapo)

3- MAHALLAH HAFSA - CHICKEN CHOP yang boleh request kuah ikut suka hati tapi makcik ni dah pindah tahun 2015-tukar tender aku tak tau dia g mane

4- MAHALLAH HALIMAH- SYAWARMA (RM5) sedap gak..dan benda goreng2 macam kat pasar malam, kopok2, pisang, mee sizzling

5- MAHALLAH ASIAH - MEE CINA (baru je bukak stall ni tahun 2015, ada dumpling bagai) bagi aku, hurmmm..sedap jugak cuma saiz mee dia agak besar untuk aku yang mulut kecik tak bape nak boleh kunyah la..hahaha

The rest, enjoy pasar malam setiap hari rabu..beli la kaya ball ke, kopok lekor ke, martabak ke, char kue teow ke, ais krim goreng ke, or even buah2 buahan bole tahan murah jugak..

Alamak, rindu la nak makan2 kat UIA

ops lupa, kat kampus pun ade je benda best, mcm kedai barbosa ke ape tah name dia..aku selalu beli roti hot dog je..lagi satu..yang dekat ceruk libry UIAM tu..situ memang dah menjadi kewajipan aku beli sandwich chicken dia..main reason, pagi buat dah smpai libry kedai lain sume tak bukak lagi..haha

or, study tak ingat makan then x larat nak jalan jauh2..so aku pg situ je la..kalau korang jenis suka try..bole rase barbossa but i just cannot eat that..rase teloq mcm makan bahulu...x mau

Kafe EKONS (EKONOMI) okay gak makanan dia..pagi2 ada nasi lemak bungkus murah giler...RM1 je x silap..tu tahun 2015 la..kueh mueh dalam 3 singgit kot..kalau satu 40 sen..

asal la aku g update pasal makanan tengah2 malam ni..lapo agaknya..

so, for student yang kocek dia selalu kempis cam aku..u can choose EKONS or MAHALLAH HALIMAH to find food becoz mostly murah..Another option pg makan kat MAHALLAH yang setentang HALIMAH TU..yang budak Matrik tu..situ bole tahan, murah and sedap..

So far, nak survive makan kat UIAM ni parok gak..mahaiii..but insha allah..ramai yang buat expended meal ea..pobondo tah istilah dia..meal yang dh dibayar..so korang tunggal amek je..jangan sampai tak makan okay..

tu je kot..kbai

LEBIH KURANG CENGGINI LA RUPA DIA..BUT THE TASTE..IS..LIKE..OMG..
GIMME ONE NOW...WAAAAA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan