Jumaat, 14 Oktober 2016

MASTER UIAM-CONVO!

Assalamualaikum,

Hai guys, akhirnya, alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..

setelah beberapa episod kesedihan pasal Master aku kat UIAM, alhamdulillahi rabbi 'alamin.

i will begraduated soon!!!

Pejam celik..pejam n pikir..tak sangka perjalanan ini ada pengakhiran nya..

Master ni buat aku sedar, yang untuk belajar sesuatu yang baru bukan mudah..sebab tu la pahala orang belajar ni tinggi

Aku jugak sedar, even dah ada master, ilmu cam tak der, aku sekadar dapat pengalaman macamane nak buat research, dan mengenali buku2 yang diguna pakai ulama dalam memahami sesuatu isu..

Master tu tak buat aku jadi ALIM, Dan sedikit upgrade cara aku berfikir dan handle emosi dan akal..namun bukan 100%.

Hurm..

Bagi yang baru dalam perjalanan ni.. YAKINLAH..PASTI AKAN ADA AKHIRNYA..KESUSAHAN ITU SANDARKAN PADA ALLAH UNTUK DIA BANTU KITA..

In fact, ada je kawan2 aku yang susah dan tak dapat habiskan master dia..Lain orang lain ujianya..

OPTIMIS yang ALlah sentiasa ada untuk bantu kita, dengar keluhan hati kita..kesusahan kita nak analisis kajian ni sumer..

PERCAYALAH..TAK DER ORANG YANG DAPAT PAHAM KESUSAHAN BELAJAR MELAINKAN ALLAH..

sebab Allah tau setiap inchi dan zarah ape yang kita buat dan pikir..ape yang kita cari dan mahu tau..dan ape yang kita harap dari kajian tu..


BE strong! UKENDUIT :-) PEaCE YO!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan