Sunday, October 23, 2016

Diet Sihat- Oat masak ayam halia

Assalamualaikum,,

Sku nak share skit pasal Oat, aku tak suka oat tapi aku suka tengok orang makan oat..haha

biasakan kalau resepi oat mesti sama ada manis, letak susu, or masam, letak yogurt n buah buahan.

tapi skrg aku nak share resepi dri buku yang aku beli, Oat masak ayam halia

Sedap n tak muak

bahan2
3 sudu raw oat (aku rase oat segera pon bole cuma rase maybe lain la kot)
1 bhg dada (7-8 hirisan ayam)
karet skit
bwg putih dua ulas hiris
bwg besar
halia skit
garam secukup rase

tu je..mula2 ko hiris bawang, bwg putih, halia. 

panaskan periuk, msk dging ayam, campak la bahan2 hiris tu..masukkna karet, dh gelegak, masukkn oat..msk dlm 7-8 minit smpai oat lembut. td aku rendam kejap oat tu..sebelum mula msk..kot2 la dia keras ke sbb raw. (unprocess oat). masukkn garam skit.

dah msk, sebijik mcm rase mkn bubur nasi baby.

orait la..dri manis2 ni..huhu nak pedas letak la cili padi, lada sulah ke, lada hitam ke, ikut suka korang..kan kita yang nak makan..hehe

selamat mencuba!
Oat masak halia

No comments:

Post a Comment